Parksachen
Das Park-Team ist in alle möglichen Belange im und rund um den Park involviert und verfügt daher über ein recht breites Portfolio.
Aus diesem Grund gibt es auch ein Team: eine Reihe engagierter Eigentümer mit jeweils eigenem Fachwissen, die ganz ehrenamtlich versuchen, gemeinsam für unsere gemeinsamen Interessen einzutreten.
Die Aufgaben des Parkteams lassen sich in folgende Hauptaufgaben unterteilen:
In & rund um das Chalet
Dies betrifft alle kollektiven Vereinbarungen und Vereinbarungen, die sich direkt auf die Instandhaltung unseres Grundstücks und des Chalets beziehen. Hierzu zählen derzeit:
- Mängel an den Chalets und sich daraus ergebende Gewährleistungsansprüche, sofern diese kollektiver Natur sind und sofern keine angemessene Nachverfolgung dieser Mängel und Beschwerden durch den Bauherrn, Europarcs oder beide erfolgt.
- Tarifverträge für Wartung und Service, darunter:
- Ein kollektives Versicherungspaket (Gebäude inklusive Glas, Hausrat und Haftpflicht)
- Gartenpflege
- Wartung der Zentralheizungs- und Gasinstallation
- Reinigung der Gebäude von außen, einschließlich Verglasung und Dachrinnen.
Im Park
- Controle op de naleving, door Europarcs doch eveneens door de individuele eigenaren, van de spelregels die van ons park een mooie, schone en prettige locatie maken, waar het goed toeven en vooral goed recreëren is. Deze (periodieke) controle wordt uitgevoerd tezamen met de parkmanager, en bestaat uit een rondgang over het park, en het noteren van alle zaken die in afwijking zijn van de afspraken die wij met zijn allen, collectief, gemaakt hebben met elkaar en met Europarcs.
- Periodieke besprekingen met de directie van Europarcs over zaken die ons, als collectief van eigenaren, aangaan, en die wij onder de aandacht wensen te brengen van de directie, zodat door deze eventueel correctief, en bij voorkeur preventief, kan worden gehandeld dan wel opgetreden. Hieronder vallen ook klachten aangaande de actuele staat van het park, mits collectief van karakter, en mits deze betrekking hebben op de collectieve voorzieningen op het park.
- De Meerjaren-Onderhoudsplanning (MJOP), een overzicht van al het preventief en correctief onderhoud aan de infrastructuur van, en collectieve voorzieningen op het park, voor zover wij als eigenaren hierin partij zijn via een bijdrage aan de hieruit voortvloeiende instandhoudings- en onderhoudskosten.
Rond het park
Bestaande wet- en regelgeving raakt ook ons, als individuele eigenaren. Het gaat dan met name om de naleving van lokale wet- en regelgeving, regelgeving derhalve waarin de Gemeente Sluis partij is en primair aanspreekpunt.
Te denken valt dan aan naleving van het vigerende Bestemmingsplan door zowel Europarcs (primair), als de individuele eigenaren (secundair), het gevoerde recreatiebeleid, algemene voorzieningen aan de kust en op de stranden (strandbewaking, douches, speelgelegenheden) waar wij als recreanten eventueel voordeel van en dus belang bij hebben, lokale infrastructurele voorzieningen waarvoor de Gemeente direct verantwoordelijk en derhalve ook aanspreekbaar is, enz. De contacten met de Gemeente zijn daarbij deels structureel, en deels ad-hoc van karakter:
- Structureel: tweemaal per jaar is er gezamenlijk overleg tussen enerzijds vertegenwoordigers van alle Verenigingen van Eigenaren binnen de grenzen van de Gemeente Sluis, en anderzijds de wethouder verantwoordelijk voor Ruimtelijke Ordening en Recreatie en Toerisme en de ambtenaar verantwoordelijk voor het Kust- en Recreatiebeleid.
- Ad-hoc: specifieke beleidszaken die onze eigenaren collectief raken worden, voor zover de Gemeente hiervoor aanwijsbaar verantwoordelijk en daarmee aanspreekbaar is, op ad-hoc basis besproken met de verantwoordelijke beleidsambtenaren.
Reiniging en onderhoud chalets
Met Schoonmaakbedrijf Glashelder V.O.F. in Breskens zijn collectieve afspraken gemaakt over een overeenkomst voor het schoonmaken van uw chalet. Het regelmatig schoonmaken van de chalets zorgt er niet alleen voor dat uw chalet er mooier uit blijft zien maar is ook belangrijk voor het behoud van uw chalet. Wanneer door u een beroep wordt gedaan op garantiebepalingen zal door de leverancier ook worden beoordeeld of u voldoende onderhoud heeft gepleegd aan de chalets, het canexel en de trespa-platen. Om die reden is het van belang dat u uw chalets regelmatig (bij voorkeur één keer per jaar) laat schoonmaken.
U kunt de gegevens van Schoonmaakbedrijf Glalshelder V.O.F. vinden op hun eigen website: http://www.schoonmaakbedrijfglashelder.nl/
De overeenkomsten voor het jaar 2021 vindt u hier:
Onderhoud C.V. ketel
Al geruime tijd is een collectief contract afgesloten met Installatiebedrijf Groosman B.V. in Westdorpe. In verband met het behoud van uw C.V.-ketel maar meer nog ten behoeve van uw eigen veiligheid en die van alle eigenaren op het park is het belangrijk om één keer per jaar uw C.V.-ketel na te laten kijken en reparaties uit te laten voeren. Daarnaast is het ook belangrijk om een aanspreekpunt te hebben in geval van storingen ten aanzien van uw hele C.V.-installatie. Niets is immers zo vervelend om zonder warm water te zitten of om in de winter geen verwarming te hebben. Ook dat laatste kan weer gevolgen hebben voor uw chalet als gevolg van inwerking van vocht en kou op de houten chalets.
De gegevens van Installatiebedrijf Groosman B.V. kunt u vinden via hun website: https://groosmanbv.nl/
De overeenkomsten voor het jaar 2021-2022 vindt u hier:
Tuinonderhoud
Uiteraard staat het u vrij om zelf het tuinonderhoud bij uw chalet ter hand te nemen maar omdat wij ons kunnen voorstellen dat u voornamelijk naar uw chalet in Breskens komt om te genieten en niet om te werken, hebben wij een collectief tuinonderhoudscontract afgesloten met Van Hoeve Sierteelt in Groede. Afhankelijk van de grootte van uw tuin en uw wensen kunt u het tuinonderhoud aan hen overlaten.
U vindt de gegevens van Van Hoeve Sierteelt op hun website: http://vanhoevesierteelt.nl/
Voor het tuinonderhoud zijn de nieuwe contracten voor het jaar 2021 hier te vinden:
Verzekeringen
Aangezien u uw waardevolle bezit uiteraard ook goed wilt beschermen tegen calamiteiten (brand, storm enz.) en uw waardevolle spullen ook wilt beschermen tegen inbraak en diefstal hebben wij tevens een verzekeringsarrangement afgesproken met Witte-Boussen Assurantiën.
De gegevens van Witte-Boussen Assurantiën vindt u via deze link: https://www.witteboussen.nl/
De volgende stukken kunt u hier downloaden:
- 20221025 Witte Boussen – Verzekeringspremie Schoneveld 2023
- Beachclub Verzekeringen
- Aanbod recreatiepakket verzekeringen v.a. 2020 SCHONEVELD
- Aanvraagformulier recreatiepakket Allianz
- Voorwaarden Algemeen Allianz
- Voorwaarden AVB Allianz
- Voorwaarden bedrijfsmatige brand uitgebreid Allianz
- Voorwaarden Glasverzekering voor bedrijven Allianz
Televisie / activiteitenbijdrage / Videma
Door het park wordt een standaard televisiepakket aangeboden. De hieraan verbonden kosten zijn verdisconteerd in de jaarlijkse parkkosten, dus hiervoor hoeft niet apart betaald te worden. Dit geldt echter alleen voor niet- verhurende eigenaren. Indien u verhuurt, is een afdracht verplicht aan Videma, de licentieverstrekker voor zakelijk tv-gebruik.
Op Topdesk is, met betrekking tot deze kosten, de volgende uitleg te vinden:
Activiteitenbijdrage en Videma
Jaarlijks wordt er een activiteitenbijdrage en de kosten van Videma bij verhurende eigenaren in rekening gebracht, dit zijn verplichte kosten. Videma wordt ook in rekening gebracht bij eigenaren met een stenen woning.
Videma is een collectieve beheersorganisatie die zich heeft gespecialiseerd in het bewaken en beschikbaar maken van vertoningsrechten op tv beelden en is net als Buma aangesloten bij branchevereniging VOICE. Er bestaan zeer veel verschillende soorten tv-programma’s. Elk programma wat op tv wordt uitgezonden heeft een rechthebbende. Deze rechthebbende geeft aan een derde toestemming voor openbaarmaking en in ruil daarvoor wordt een vergoeding gevraagd. Op deze manier verleent Videma toestemming voor tv gebruik aan gasten welke uw vakantiewoning huren. De vergoeding wordt eenmaal per jaar bij u in rekening gebracht.
Aan iedere eigenaar waarvoor DroomParken de verhuur van de vakantiewoning verzorgt, wordt eenmaal per jaar een vergoeding met betrekking tot de te organiseren activiteiten die tot doel hebben de verhuur een extra stimulans te geven in rekening gebracht. Meer informatie hierover is na te lezen in de Beheer- en Exploitatieovereenkomst, Artikel 6.d. In de Beheer- en Verhuurovereenkomst staat het in Artikel 5. c. en d (zie hieronder).
c. De eigenaar draagt jaarlijks € 125 excl. BTW bij aan door het park te organiseren animatieactiviteiten door externe professionals, met het doel de verhuur een extra stimulans te geven.
d. De eigenaar betaalt een jaarlijkse vergoeding voor het beheer van vertoningsrechten en het aan derden beschikbaar stellen van televisieprogramma’s door Videma. Het park int deze vergoeding van de eigenaar en het park draagt deze vervolgens af aan de beheerder van de vertoningsrechten. Ten behoeve van een goede verhuur geldt als uitgangspunt dat de eigenaar het meest uitgebreide televisie- en internetpakket afneemt.
Adressen reparatie- en klusbedrijven
Hieronder vindt u een brief met uitleg en de contactgegevens van onderhouds- en klusbedrijven die door het Parkteam zijn geselecteerd.
Beachclub de Horizon
Wilt u lid worden? U kunt zich hier aanmelden.
Wij zijn ook per e-mail bereikbaar: info@beachclubdehorizon.nl
We hopen u als lid te mogen verwelkomen.