Parkzaken
Het Parkteam houdt zich bezig met allerlei zaken op en rond het park en heeft daarmee een vrij brede portefeuille.
Om die reden is er ook sprake van een team: een aantal sterk betrokken eigenaren met elk hun eigen expertise die, geheel op basis van vrijwilligheid, gezamenlijk trachten op te komen voor onze gemeenschappelijke belangen.
Het takenpakket van het Parkteam kan worden onderscheiden in de volgende hoofdtaken:
In & om het chalet
Dit betreft alle collectieve regelingen en afspraken die direct betrekking hebben op de instandhouding van onze kavel en het chalet.
Hieronder vallen op dit moment:
- Gebreken aan de chalets en eventueel daaruit voortvloeiende garantieclaims, voor zover deze collectief zijn van karakter, en voor zover er geen adequate opvolging van deze gebreken en klachten plaatsvindt door hetzij de bouwer, hetzij Europarcs, of beide.
- Collectieve onderhouds- en service- overeenkomsten, waaronder:
- Een collectief verzekeringspakket (opstal inclusief glas, inboedel, en aansprakelijkheid)
- Tuinonderhoud
- Onderhoud aan de CV- en gasinstallaties
- Reiniging van de chalets en bergingen aan de buitenzijde, inclusief beglazing, dakgoten, windschermen en terassen
Op het park
- Controle op de naleving, door Europarcs doch eveneens door de individuele eigenaren, van de spelregels die van ons park een mooie, schone en prettige locatie maken, waar het goed toeven en vooral goed recreëren is. Deze (periodieke) controle wordt uitgevoerd tezamen met de parkmanager, en bestaat uit een rondgang over het park, en het noteren van alle zaken die in afwijking zijn van de afspraken die wij met zijn allen, collectief, gemaakt hebben met elkaar en met Europarcs.
- Periodieke besprekingen met de directie van Europarcs over zaken die ons, als collectief van eigenaren, aangaan, en die wij onder de aandacht wensen te brengen van de directie, zodat door deze eventueel correctief, en bij voorkeur preventief, kan worden gehandeld dan wel opgetreden. Hieronder vallen ook klachten aangaande de actuele staat van het park, mits collectief van karakter, en mits deze betrekking hebben op de collectieve voorzieningen op het park.
- De Meerjaren-Onderhoudsplanning (MJOP), een overzicht van al het preventief en correctief onderhoud aan de infrastructuur van, en collectieve voorzieningen op het park, voor zover wij als eigenaren hierin partij zijn via een bijdrage aan de hieruit voortvloeiende instandhoudings- en onderhoudskosten.
Rond het park
Bestaande wet- en regelgeving raakt ook ons, als individuele eigenaren. Het gaat dan met name om de naleving van lokale wet- en regelgeving, regelgeving derhalve waarin de Gemeente Sluis partij is en primair aanspreekpunt.
Te denken valt dan aan naleving van het vigerende Bestemmingsplan door zowel Europarcs (primair), als de individuele eigenaren (secundair), het gevoerde recreatiebeleid, algemene voorzieningen aan de kust en op de stranden (strandbewaking, douches, speelgelegenheden) waar wij als recreanten eventueel voordeel van en dus belang bij hebben, lokale infrastructurele voorzieningen waarvoor de Gemeente direct verantwoordelijk en derhalve ook aanspreekbaar is, enz. De contacten met de Gemeente zijn daarbij deels structureel, en deels ad-hoc van karakter:
- Structureel: tweemaal per jaar is er gezamenlijk overleg tussen enerzijds vertegenwoordigers van alle Verenigingen van Eigenaren binnen de grenzen van de Gemeente Sluis, en anderzijds de wethouder verantwoordelijk voor Ruimtelijke Ordening en Recreatie en Toerisme en de ambtenaar verantwoordelijk voor het Kust- en Recreatiebeleid.
- Ad-hoc: specifieke beleidszaken die onze eigenaren collectief raken worden, voor zover de Gemeente hiervoor aanwijsbaar verantwoordelijk en daarmee aanspreekbaar is, op ad-hoc basis besproken met de verantwoordelijke beleidsambtenaren.
Reiniging en onderhoud chalets
Met Verstraete Cleaning uit Hoofdplaat zijn collectieve afspraken gemaakt over een overeenkomst voor het schoonmaken van uw chalet. Het regelmatig schoonmaken van de chalets zorgt er niet alleen voor dat uw chalet er mooier uit blijft zien maar is ook belangrijk voor het behoud van uw chalet. Wanneer door u een beroep wordt gedaan op garantiebepalingen zal door de leverancier ook worden beoordeeld of u voldoende onderhoud heeft gepleegd aan de chalets, het canexel en de trespa-platen. Om die reden is het van belang dat u uw chalets regelmatig (minimaal één keer per jaar) laat schoonmaken of zelf schoonmaakt.
U kunt de gegevens van Verstraete Cleaning uit Hoofdplaat vinden op hun eigen website: Verstraete cleaning – HOME (verstraete-cleaning.com)
De overeenkomsten voor het jaar 2024 vindt u hier:
Onderhoud C.V. ketel
Al geruime tijd is een collectief contract afgesloten met Installatiebedrijf Groosman B.V. in Westdorpe. In verband met het behoud van uw C.V.-ketel maar meer nog ten behoeve van uw eigen veiligheid en die van alle eigenaren op het park is het belangrijk om één keer per jaar uw C.V.-ketel na te laten kijken en reparaties uit te laten voeren. Daarnaast is het ook belangrijk om een aanspreekpunt te hebben in geval van storingen ten aanzien van uw hele C.V.-installatie. Niets is immers zo vervelend om zonder warm water te zitten of om in de winter geen verwarming te hebben. Ook dat laatste kan weer gevolgen hebben voor uw chalet als gevolg van inwerking van vocht en kou op de houten chalets.
De gegevens van Installatiebedrijf Groosman B.V. kunt u vinden via hun website: https://groosmanbv.nl/
De overeenkomsten vindt u hier:
NL:
- Algemene voorwaarden onderhoud en service VNI 1
- Algemene voorwaarden onderhoud en service VNI 2
- Brief CV onderhoud
- Inspectie en onderhoudscontrac CV
- Instructie onderhoudscontracten
- Omschrijving werkzaamheden en voorwaarden
- Overzicht CV prijzen per onderdeel
DE:
Tuinonderhoud
Uiteraard staat het u vrij om zelf het tuinonderhoud bij uw chalet ter hand te nemen maar omdat wij ons kunnen voorstellen dat u voornamelijk naar uw chalet in Breskens komt om te genieten en niet om te werken, hebben wij een collectief tuinonderhoudscontract afgesloten met Van Hoeve Sierteelt in Groede. Afhankelijk van de grootte van uw tuin en uw wensen kunt u het tuinonderhoud aan hen overlaten.
U vindt de gegevens van Van Hoeve Sierteelt op hun website: http://vanhoevesierteelt.nl/
Voor het tuinonderhoud zijn de nieuwe contracten voor het hier te vinden:
NL:
- Begeleidend schrijven tuinonderhoud
- Omschrijving tuinonderhoudswerkzaamheden en algemene voorwaarden
- Tuinonderhoudsovereenkomst – Van Hoeve Sierteelt
DE:
Verzekeringen
Aangezien u uw waardevolle bezit uiteraard ook goed wilt beschermen tegen calamiteiten (brand, storm enz.) en uw waardevolle spullen ook wilt beschermen tegen inbraak en diefstal hebben wij tevens een verzekeringsarrangement afgesproken met Witte-Boussen Assurantiën.
De gegevens van Witte-Boussen Assurantiën vindt u via deze link: https://www.witteboussen.nl/
De volgende stukken kunt u hier downloaden:
- 20221025 Witte Boussen – Verzekeringspremie Schoneveld 2023
- Beachclub Verzekeringen
- Aanbod recreatiepakket verzekeringen v.a. 2020 SCHONEVELD
- Aanvraagformulier recreatiepakket Allianz
- Voorwaarden Algemeen Allianz
- Voorwaarden AVB Allianz
- Voorwaarden bedrijfsmatige brand uitgebreid Allianz
- Voorwaarden Glasverzekering voor bedrijven Allianz
Onderhoud en klusbedrijven
Vanuit onze leden krijgen we regelmatig vaker vragen over geschikte bedrijven in de
regio voor het uitvoeren van onderhoud-, schilder-, renovatie-, tuin- reiniging- en
kluswerkzaamheden aan de chalets alsmede tuinwerkzaamheden.
Bijgaand een update van geschikte bedrijven met de juiste contactgegevens.
De bedrijven zijn er van op de hoogte gebracht dat binnen VvE Beachclub de Horizon een
lijst met bedrijven aan de leden wordt verstrekt.
Met deze bedrijven kunt u zelf rechtstreeks contact opnemen voor het laten uitvoeren
van werkzaamheden.
Ons advies is om altijd vooraf een offerte te vragen voor de werkzaamheden, dat kan in
aangenomen werk of als regie werkzaamheden (uurloon en materialen).
Verder adviseren wij u om betalingen alleen te doen naar mate de vordering van de
werkzaamheden en “geen” betalingen vooraf.
Ook kunt u desgewenst bij meerdere bedrijven een offerte opvragen.
Wij zouden het op prijs stellen als u gebruik maakt van de diensten van een van de
bedrijven dat u dat aan ons laat weten. Dan kunnen wij u een evaluatieformulier
toezenden zodat wij ook zicht houden op de kwaliteit van de dienstverlening en
werkzaamheden.
Als u klachten heeft over de bedrijven horen wij dat ook graag, wij kunnen dit dan
onderzoeken en blijft het overzicht actueel met “goede bedrijven”.
Beachclub de Horizon
Wilt u lid worden? U kunt zich hier aanmelden.
Wij zijn ook per e-mail bereikbaar: info@beachclubdehorizon.nl
We hopen u als lid te mogen verwelkomen.